توصيه هاي مفيدي جهت خريد گل هاي آپارتماني

چگونه خانه اي زيبا و ايده ال داشته باشيم

توصيه هاي مفيدي جهت خريد گل هاي آپارتماني

۳ بازديد

هر نوع خريدي براي اينكه منجر به پشيماني نشود نياز به دقت فراوان و بررسي هاي پيش از خريد دارد. خريداري گل و گياه آپارتماني نيز از اين قائده مستثناء نيست. چنانچه مي خواهيد از خريد خود ابراز رضايت داشته باشيد بايد با اطلاعات كافي و به صورت اصولي اقدام به خريد كنيد. در مطلب حاضر مي توانيد اطلاعات مفيدي در اين زمينه كسب كنيد پس قبل از خريد آپارتماني موارد زير را مد نظر بگيريد.

1-    شرايط محل زندگي تان مثل ميزان رطوبت، ميزان نور ، درجه حرارت، و  وسعت مكان در نظر گرفته شده براي گياه، از جمله مواردي هستند كه قبل از خريد بايد به درستي ارزيابي شوند. شما بايد گلي را خريداري كنيد كه بيشترين سازگاري را با امكانات در اختيار شما داشته باشد.

2-    به هنگام خريد بايد فرم و فضاي اتاقتان را نيز در نظر بگيريد مثلا اگر اتاق تان كوچك است مي توانيد با خريد گياه آگلونما كه شكل خاصي دارد، اتاق را بزرگ جلوه بدهيد.

3-    اگر در زمينه پرورش گل و گياه اطلاعات چنداني نداريد و تنها هدف شما از خريد گل هاي آپارتماني افزايش زيبايي دكور منزل تان است پس گياهاني را انتخاب كنيد كه نگهداري شان آسان و مقاومت شان بالا باشد. چراكه گياهان حساس نيازمند مراقبت حرفه اي هستند و نگهداري نا شيانه آن ها را از بين مي برد. توصيه مي شود براي شروع گياهان مقاوم، ارزان، تكثير شدني و سريع و الرشد را انتخاب كنيد.

4-    مطمئن شويد كه گياه مد نظر براي كودكان و حيوانات سمي يا مضر نباشد.

5-    همراه با گياه غذاي مايع يا جامد مخصوص به آن را نيز از فروشنده تقاضا كنيد. فراموش نكنيد كه روش استفاده از آن را نيز جويا شويد چون زياده روي در تغذيه گياه موجب از بين رفتن آن مي شود. اين مواد غذايي مصنوعي مايع به رشد گياه بهتر كمك خواهد كرد.

6-    گياهان آپارتماني را در هر زماني مي توان خريداري كرد اما بهتر است گياهان حساس و آسيب پذير را در آخر بهار يا ميانه پاييز خريداري كنيد.

7-    اگر مايليد گلدان گياه را پس از خريداري تعويض كنيد، بهتر است از فروشنده بخواهيد كه گياهان پر ريشه را به شما معرفي كند چون ريشه اين نوع گياهان به اندازه كافي رشد كرده اند و با انتقال به گلداني ديگر آسيب نمي بينند اما گلدان گياهان داراي ريشه هاي ضعيف را تا چند ماه نبايد عوض كرد.
8-    چنانچه قصد داريد چند گل را در يك گلدان بكاريد، گل هايي را انتخاب كنيد كه از لحاظ قد، رنگ و نياز هاي محيطي با يكديگر متناسب باشند.

9-    درمورد گياهان پر گل مثل آزاليا، گلداني را انتخاب كنيد كه گل هايش غنچه باشند چراكه حمل آن به خانه آسان تر است. همچنين به خاطر داشته باشيد كه تغيرات شديد درجه حرارت و رطوبت به گياهان آسيب مي زند پس قبل از حمل شان گلفروش بايد گياه را در دو لفافه كاغذي بپيچاند. به علاوه گياه را نبايد به خصوص در فصل زمستان در اتاق روباز و بدون كابين خودرو قرار داد زيرا ممكن است گياه در مواجه با سرما پژمرده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.