نكات ريز خانه داري (بخش دوم)

چگونه خانه اي زيبا و ايده ال داشته باشيم

نكات ريز خانه داري (بخش دوم)

۴ بازديد

9) نحوه ديدن داخل كابينت يا قفسه هاي مرتفع: براي اينكه مطمئن شويد كه آيا وسيله يا ماده غذايي كه مي خواهيد، در قفسه يا كابينت هاي بالايي است يا خير مي توانيد آينه اي را به طور مايل در دست بگيريد و داخل كابينت يا قفسه را نگاه كنيد. سپس از چهار پايه اي براي پايين آوردن آن استفاده كنيد.
10) نحوه خاموش كردن آتش: شير، فورا آتش ناشي از نفت را خاموش مي كند. به جاي آب از  شير براي خاموش كردن آتش استفاده كنيد.
11) نحوه استفاده از سفيده تخم مرغ به جاي چسب: اگر سفيده تخم مرغ را آنقدر بزنيد تا سفت شود مي توان از آن به جاي چسب استفاده كرد.
12) نحوه جدا كردن عكس چسبيده به قاب: قاب عكس را درون تشت پر از آبي بگذاريد و اجازه دهيد چند ساعت بماند تا عكس به راحتي از قاب جدا شود.
13) نحوه پاك كردن برچسب از روي بدن: كمي استون روي برچسب بماليد تا به¬راحتي پاك شود.
14) نحوه استفاده از ريزه هاي صابون: تكه هاي كوچك شده صابون را دور نريزيد بلكه همه را جمع كرده و داخل ظرفي از جنس روي بگذاريد و روي بخار آب قرار دهيد تا نرم شود و به شكل خمير درآيد. در پايان هر شكلي كه مي خواهيد به آن بدهيد و از آن به عنوان صابون مسافرت استفاده كنيد.
15) نحوه برطرف كردن پرزهاي اضافي بر روي لباس: ريش تراشي را كه قبلا استفاده كرده ايد روي پرزهاي لباس بكشيد تا كنده شوند. به ياد داشته باشيد كه اگر به طور مداوم لباس ها را اتو كنيد هرگز پرز نمي گيرند.
16) نحوه در آوردن انگشتر تنگ از داخل انگشت: مي توانيد يك نوار نازك از پارچه را از پايين به بالا به دور انگشت تان بپيچيد و وقتي به انگشتر رسيديد با كاردي پارچه را از زير آن رد كنيد و به پيچاندن آن دور انگشت خود ادامه دهيد. سپس صابون خشكي را روي آن بكشيد تا انگشتر به راحتي از انگشت خارج شود.
17) نحوه آماده كردن آب مخصوص اتو بخار: آب مقطر يا برفك آب شده براي اتو بخار بسيار مناسب هستند. اگر براي مدت ها درون اتو خود آب معمولي ريخته ايد، مقداري سركه داخل مخزن آب اتو بريزيد و به مدت نيم ساعت اتو را در بالاترين درجه نگه داريد، اين كار را دو بار انجام دهيد تا آهك و ساير مواد معدني چسبيده به سوراخ هاي اتو كنده شود. بعد سركه را خالي كنيد.
18) نحوه نگهداري از پتوهاي اضافه: اگر جايي براي پتوهاي اضافه نداريد مي توانيد آن ها را زير تشك تخت خواب خود پهن كنيد تا در ديد نباشند.
19) نحوه جلوگيري از سياه شدن مهر نماز: وقتي پيشاني تان خيس است آن را روي مهر نگذاريد چون اين كار باعث مي شود مهر سياه شود. مهر هاي سياه شده را چند ساعت روي بخاري بگذاريد تا كاملا تميز شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.