نكات ريز خانه داري (بخش اول)

چگونه خانه اي زيبا و ايده ال داشته باشيم

نكات ريز خانه داري (بخش اول)

۴ بازديد

1) نحوه بر طرف كردن ترك هاي سقف و ديوار: مقداري جوش شيرين را با چسب مايع مخلوط كنيد و از آن خميري بدست آوريد. درزها را با آن خمير بپوشانيد. براي ديوارهاي رنگي نيز از رنگ هاي خوراكي در خمير استفاده كنيد.
2) نحوه جلوگيري از به جا ماندن جاي تابلو روي ديوار: معمولا پشت تابلو هاي روي ديوار تميز باقي مي ماند در حالي كه ديوار اطراف تابلو، به خاطر نشستن گرد و غبار تيره تر مي شود و در نتيجه ديوار دورنگ مي شود. براي رفع اين مشكل بايد به 4 گوشه تابلو تكه اي چوب پنبه بچسبانيد تا تابلو از ديوار فاصله داشته باشد و هوا در پشت آن در جريان باشد.
3) نحوه زدن ميخ به ديوارهايي كه كاغذ ديواري دارند: با استفاده از يك تيغ، شكل يك مثلث روبه پايين را روي كاغذ ديواري ببريد. بخش پاييني مثلث را به بالا تا بزنيد و ميخ را در آن قسمت بكوبيد. هرگاه خواستيد ميخ را از ديوار در بياوريد مي توانيد مثلث را به جاي اول خود برگردانيد تا جاي ميخ مشخص نباشد.
4) نحوه تميز كردن كاغذ ديواري: با دستمالي خشك گرد كاغذ ديواري را بگيريد. اگر كاغذ ديواري تان چرب شده، دستمالي را به مايع ظرفشويي آغشته كنيد و روي آن بكشيد تا تميز شود و حتما آن را خشك كنيد. از مواد قليايي يا اسيدي استفاده نكنيد. حتي اگر كاغذ ديواري قابل شست و شو باشد، براي شستن آن مستقيم از آب استفاده نكنيد بلكه به وسيله يك حوله خيس و مايع ظرفشويي آن را تميز و خشك كنيد.
5) نحوه جلوگيري از پاك شدن نوشته هاي بر چسب روي شيشه: اگر نمي خواهيد دستور العمل هاي روي شيشه هاي مواد مختلف پاك شود، روي آن ها لاك بي رنگ بكشيد.
6) نحوه جلوگيري از تركيدن حوض: در فصل زمستان حوض را كاملا از آب پر كنيد و يك دسته شاخه درخت در آن بگذاريد تا حوض ديگر نتركد.
7) نحوه روشن كردن اتومبيل در فصل زمستان: اگر اتومبيل تان به خاطر سردي هوا روشن نمي شود، سشواري را چند دقيقه روي كاربراتور ماشين نگه داريد تا ماشين گرم و روشن شود. 
8) نحوه صافكاري سريع اتومبيل: اگر لازم است خراش هاي اتومبيل تان را به طور موقت پنهان كنيد، مي توانيد از مداد شعمي همرنگ اتومبيل استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.