خانم هاي خانه و نگهداري كتاب

چگونه خانه اي زيبا و ايده ال داشته باشيم

خانم هاي خانه و نگهداري كتاب

۳ بازديد

كتاب ها را بايد دوست خود بدانيد و در نگهداري از آن ها كوشا باشيد. هر از گاهي قفسه كتاب ها را خالي كنيد و آن ها را گرد گيري كنيد و دوباره سر جايشان بچينيد. مي توانيد گر و خاك كتاب ها را به وسيله برس يا جارو برقي بگيريد.كتاب ها را به صورت فشرده و به زور كنار هم قرار ندهيد بهتر است بين كتاب ها هوا در گردش باشد تا رطوبت موجب خرابي آن ها نشود.

براي تميز كردن جلد چرمي كتاب ها مي توانيد از يك اسفنج خيس استفاده كنيد و سپس خشك شان كنيد و كرم مخصوص چرم را به آن ها بزنيد. صفحات چروك شده كتاب را مي توان با قرار دادن كاغذ خشك كني روي آن ها و سپس اتو كردن شان، صاف كنيد. صفحات پاره را با نوار چسب ترميم كنيد و در مورد كتاب هاي نفيس، نواري از كاغذ ابريشمي را بر روي قسمت پاره بچسبانيد و اضافات آن را با تيغي برش دهيد. اگر صفحاتي از كتاب شما خيس شده بايد تكه اي كاغذ خشك كن را زير صفحه و تكه اي از آن را روي صفحه قرار دهيد. سپس اتو داغي را در حالت خشك كن بگذاريد، و روي صفحه بكشيد. براي صفحات ديگر هم به همين صورت عمل كنيد.

1)    نحوه ايجاد كتابخانه در خانه: اگر با مشكل كمبود جا براي كتاب هايتان مواجه هستيد مي توانيد با استفاده از نبشي هاي سوراخ داري كه فروشنده ها به عنوان قفسه استفاده مي كنند، براي خود يك كتابخانه درست كنيد. مي توانيد طاقچه هاي موجود در منزلتان را نيز تبديل به كتابخانه كنيد.


2)    نحوه مرتب كردن كتاب ها: چنانچه كتاب هاي زيادي داريد، آن ها را برحسب موضوع تقسيم كرده و سپس برچسب گذاري كنيد. پس از آن فهرستي از كليه كتاب هاي خود تهيه كنيد و با شماره گزاري آن به راحتي كتاب هاي مد نظر خود را بيابيد.

3)    نحوه جدا كردن تمبرهاي به هم چسبيده: تمبر ها را درون كيسه فريزري قرار دهيد و در فريزر بگذاريد. پس از چند ساعت به راحتي از هم جدا مي شوند.

4)    نگهداري روزنامه: اگر زياد روزنامه مي خريد، پس از خواندن، آن ها را دور نريزيد بلكه آن ها را به صورت يك كتاب در بياوريد تا بتوانيد هرگاه لازم بود مطالب آن را دوباره بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.